Retourneren in 5 stappen
Het kan natuurlijk voorkomen dat u (een gedeelte van) uw bestelling wilt retourneren. Bij EcoBright kan dat binnen 30 dagen, mits de producten én verpakking onbeschadigd zijn. Retourneren kan via onze retourservice of op eigen gelegenheid.
Belangrijk:
- Producten en verpakking dienen onbeschadigd te zijn. Al onze verpakkingen zijn te openen zonder deze te hoeven beschadigen. Alle producten mogen getest worden, maar let erop dat u ze nog niet monteert/inbouwt alvorens ze getest zijn. Dit voorkomt schade aan het product.
- Producten en verpakkingen dus ook niet beschrijven of beplakken. De artikelen in een omdoos terug sturen.
- Bij beschadigde retouren (product of verpakking) wordt 50% van de aanschafwaarde aan u gecrediteerd.
Retourneren via retourservice
Om een product te retourneren via onze retourservice heeft u nodig:
- Uw postcode
- Uw ordernummer/volgnummer
- Een printer
Door hieronder op “Ik wil een product retourneren” te klikken kunt u uw retourlabel downloaden. De retourkosten delen wij met u.
Na ontvangst van uw retour maken wij uw aankoopbedrag (ex. evt. kosten heenzending) minus €4,- retourkosten binnen 8 dagen aan u over.
Let op: Producten en verpakking dienen onbeschadigd te zijn. Zie bovenstaande toelichting.
Retourneren op eigen gelegenheid
Natuurlijk mag u ook op eigen gelegenheid retourneren. In dat geval betaalt u zelf de verzendkosten.
Plaats uw ordernummer (bijv. kopie factuur) in de doos + Verzend het pakket met track & trace.
Het verzendadres is: EcoBright, Dr. Huber Noodtstraat 89a, 7001DV Doetinchem. Na ontvangst van uw retour maken wij uw aankoopbedrag (ex. evt. kosten heenzending) binnen 8 dagen aan u over.
Let op: Producten en verpakking dienen onbeschadigd te zijn. Zie bovenstaande toelichting.
Stap 1. Controleer de producten
- Producten en verpakking dienen onbeschadigd te zijn. Al onze verpakkingen zijn te openen zonder deze te hoeven beschadigen. Alle producten mogen getest worden, maar let erop dat u ze nog niet monteert/inbouwt alvorens ze getest zijn. Dit voorkomt schade aan het product.
- Bent u ontevreden over het product? Laat dit ons a.u.b. per mail (info@ecobright.nl) of telefonisch (+31(0)314-840 165) weten. Dit is niet verplicht, maar het kan zijn dat u niet het juiste product heeft gekozen. Wij adviseren u graag hierover.
Stap 2. Retourlabel afdrukken
- Vul hieronder uw postcode en volgnummer in
Postcode: De postcode van uw factuur- of afleveradres, zoals vermeld op uw factuur.
Volgnummer: Uw 5-cijferige ordernummer, zoals vermeld op uw factuur. - Klik op “Retourlabel opvragen”
- Print het retourlabel
Bestond uw bestelling uit meerdere pakketten? Dan ontvangt u ook meerdere retourlabels. Indien u 1 pakket wilt retourneren, gebruik dan alleen het retourlabel met het overeenkomende referentienummer van uw verzendlabel.
De postcode van het factuur- of afleveradres van uw bestelling.
Volgnummer
Uw volgnummer is te vinden in de factuur, in emails over uw bestelling en op het pakketlabel (onder "Referentie 1")
Retourlabel opvragen
Stap 3. Producten verpakken
- Voeg in de doos uw ordernummer toe
Bijv. de factuur/orderbevestiging (origineel of kopie). Aan de hand van uw ordernummer kunnen wij uw gegevens achterhalen om uw geld te retourneren. - Verpak de producten goed, zodat deze tijdens het transport niet beschadigen.
- Plak het retourlabel op de doos, over het oude verzendlabel
heen. Het oude verzendlabel dient niet meer zichtbaar te zijn.
Bestond uw bestelling uit meerdere pakketten en wilt u dus meerdere pakketten retourneren? Plak dan de retourlabels op de oude verzendlabels met overeenkomende referentienummers.
Stap 4. Pakket verzenden
- Geef het pakket af bij een DPD Pickup Point.
Vind een DPD Pickup Point in mijn buurt - De verzendkosten van het retour delen wij met u.
Wij storten uw aankoopbedrag minus €4,- retourkosten binnen 14 dagen aan u terug.
Stap 5. Feedback
We kunnen het erg waarderen als u ons feedbackformulier zou invullen. Dit is niet verplicht, maar zo kunnen wij wel ons aanbod nog verder verbeteren.